Mike Conley Samai Rekor Bayaran Tertinggi Kobe dan Jordan

Mike Conley Pecahkan Rekor Kontrak Termahal

Memphis, Semarak.news – Mike Conley dan Memphis Grizzlies telah sepakat dengan kontrak terbesar dalam sejarah NBA. Point Guard 28 tahun akan mendapatkan bayaran senilai $ 153.000.000 dengan durasi kontrak mencapai lima tahun dan langsung menjadikan Conley sebagai pemain dengan bayaran tertinggi di NBA.

Conley (28) meskipun tidak pernah menjadi NBA All-Star dan selama bertahun-tahun ini dikenal sebagai pemain yang paling diremehkan di NBA akan bersanding dengan Michael Jordan dan Kobe Bryant dalam catatan pemain NBA dengan bayaran diatas $ 30 juta per musim.

Conley melewatkan 26 pertandingan musim lalu akibat cedera Achilles Tendinitis sejak debutnya pada 2007-2008. Conley pun mengakhiri musim ini dengan rata-rata 15,3 point, 6,1 assist dan 2,9 rebound per game.

“Mike (berada di Memphis)besar,” kata Marc Gasol (C) Memphis Grizzlies kepada  Sports Illustrated musim ini sehubungan dengan keputusan bebas agennya. “Aku akan pergi melalui semua jenis dinding untuk mempertahankan orang itu.” Imbuhnya.

Conley memenangkan NBA Sprotsmanship Award atau Joe Dumars Trophy kedua dalam karirnya pada musim ini, dan hanya tiga pemain NBA yang mampu memenangkan penghargaan ini sebanyak dua kali dalam dua dekade. (TIM)

TINGGALKAN BALASAN